Dit kan soms een kleine aanpassing aan een hendel zijn om deze net even iets beter te kunnen bedienen. Of volledig éénhandige links of rechts uitgevoerde hand-bediening. Tevens zijn er al vele zijspan combinaties aangepast, met volledige handbediening en soms zelfs met achteruit (back-up) versnelling.
Ook voor voet en been beperkingen zijn er oplossingen. het verplaatsen van de achterrem naar het stuur en een aangepaste voetsteunpositie zijn vaak toegepaste technieken. Door gebruik te maken van ons elektrisch schakelsysteem Easyshift kunnen we de motoren aan het stuur schakelen via drukknoppen.
In mijn geval is de aanpassing niet erg complex. Het grootste probleem is uiteraard de koppeling die ik niet meer kan bedienen door het missen van mijn linkerhand. De koppeling is hierdoor verhuisd naar de rechterkant van het stuur.
Ik ben in staat de stuurschakelaars, gashendel en de duimkoppeling onafhankelijk van elkaar te bedienen met mijn rechterhand.
Daarnaast kan ik met 1hand, mocht dit nodig zijn in geval van bv. een noodsituatie, tegelijkertijd de rem- en koppelingshendel bedienen.Tevens is mijn motor voorzien van het zogenaamde combined braking systeem, iets wat het remmen gemakkelijker maakt. De normale koppeling zit nog steeds (afgekoppeld) op de originele plek. Zodoende zie je de aanpassing bijna niet. Ook de schakelaars zijn bij mij gewisseld: de schakelaars voor de knipperlichten zitten meestal aan de linkerkant , maar zitten bij mij nu rechts. Schakelaars die ik tijdens het rijden niet hoef te gebruiken zitten nu aan de linkerkant. Deze zijn fraai verwerkt en je moet wel 2x kijken om te kunnen zien wat er anders aan is dan bij het origineel. De linkerkant van de stuurhelft is voorzien van een hard kunststof handvat. Deze is geschikt voor het bevestigen van de motorprothese. Het rijden en bedienen van de motor is eenvoudig en vergt weinig aanpassingsvermogen.
Het aanpassen van de motor vergt het nodige denkwerk. Steeds als je denkt dat je een oplossing voor een probleem hebt gevonden dan leidt dit tot een volgend probleem aangezien de ruimte waarin je moet werken vaak beperkt is en je erg creatief moet zijn. Gelukkig is dit Albert Lukens wel toevertrouwd . Hij weet telkens weer een perfecte oplossing te bedenken voor elke aanpassing en type motorvoertuig . Het uiterlijk van de motor wordt zoveel mogelijk origineel gehouden De talloze fraaie aanpassingen bewijzen dit.
Denk je, ik wil met een beperking (weer) gaan motorrijden, dan kun je altijd vrijblijvend contact opnemen met Lukens Tuning Service. Hij helpt je graag verder